@ hujung jari jemari

Friday, August 28, 2009

waiting.....

hurmmm.... dok chatting dgn mcYah sebenarnya ni. dok syok2 chitchat, dio pom oyap "meta2".. don no r y.. ikut dio laa. buleh aku blogging meta. pejamcelik kito ni doh nok masuk 7ari doh dibulan ramadhan. sero po meta jah pulop.. 7ari doh dih poso dih. huahuahua.... sapo ehh dop poso tuuu?? wat senyap sudoh. malu kokram. lambatnyo mcYah. dok wat gapo la tu... i'm still waiting... 4ever, ever n ever after. huhuhuuuu..



2,3 ari lepas berkesempatan la jugak kemas2 umah untuk raya. (kemas umah untuk raya dgn untuk ari2 biaso len dehh).. so, terjumpe la beberapa khazanah lame. barang antik! kemas sikit2 jew coz plan nak renovate bilik ni. actually aku kemas bilik aku, bukan kemas umah. bukan rajin sangat... hehehee. saje sambil2 tunggu masuk keje kul5 ptg tu... opsss. tenet tolol sikit, x dapet jugok kawe nok upload beberapa buah gambar.. len x r. sekarang ni not rezki yet... tungguuuu.



dok lepak2 dpn laptop ni aku tibe2 teringat satu cite lame... dah lame sangat dah. time aku kecik2 dulu... x sekolah pom lagi! tapi masih segar diingatan. huhuhuuu. one fine day,......



......aku n ma aku n adik2 aku n sore jiran aku dgn anak dio kuar jale2 kat k.b.. time tu pantai timur shopim centre cukup2 popular. ala2 kb mall or parkson, or giant leni la kot.. lebih kureng laaa. agok2 ore kato... (zaman aku kecik2 dulu ma aku rajin bawa ktorg jalan2 k.b. x kire r kb ke ane2 asal tempat sampai dgn hanya jalan kaki. sebelum g, mesti col my dad dulu... mintak izin r.. isteri yg solehah jugak ma aku nehh. huahuahuaa..) aku sejak kecik lagi suka jalan2 ni... di ibaratkan cam biawak dgn telor. bewok kea suko telor... kitorg sebenarnya window shopim jew... tgk2, belek2... pahtu blahh. begitu la seterusnyaaa. sampai la kat pantai timur shopim centre. puas pusim2, aku sangkut kat sjenis mainan budak2. time tu budok2 lagi kea... mainan tu macam mesin air. gapo mesin air??? ado la, hok masuk syiling pahtu tekan la air hok ane nok. zaman skoloh menengoh dulu gak pggil air 'gedeghebussh'.. sebab dio bunyi 'gedeghe'. hok so pesen lagi mainan yg same tapi x serupa, dio jenis mesin atm. alaa, mesin cocoh pitis. (benar nyo cocoh kad buke pitis. cocoh kad, duit hok tubik, dihh??) aku minat hok tu bena, tapi malah nok baloh dgn seko budok tu (anok jiran tadi laa...). sebelum ni aku dah tgk budak kat area umah aku main mesin atm mainan ni. (tgk je laa.. die bagi men pon limited) dipendekkan cite, my mum pon belikan laa. tapi yg mesin air tu laa... my mum cakap lagi lawa yg ni dari yg mesin atm tu... (mujuk bena). dio oyap lagi bek ambik yg tu dr yg ala2 mesin atm tu... len sikit dr dgn budak dok kat umah tu. aku pon dgn bangganye pegang la mainan tu. ikut jew my mum belek2 barang len lak... belek punya belek, jumpa la baju kemeja lelaki. cantik... my mum suggestkan kat my jiran tu untuk belikan untuk hubby masing2. dgn x banyak cakap jiranku tu pon terus setuju... die pon tertarik jugak sebenarnya. so, masing2 pilih la kaler ape yg suke n yg sesuai untuk hubby masing2. nak pilih baju sehelai pon bukan main lame.. ambik yg ni, yg tu pon cantik. pegang yg ni, yg satu lagi pon berkenan. belek yg ni sesuai, nampak yg sane lak memukau pandangan.. macam22. last dapat jugak satu sorg. kire dah pilih yg terbaik r tu.. pilih dgn penuh kasih sayang. hikhikhik.. lepas tu diorg cakap lak nak wat adiah kat hubby masing2. sampai kat umah my mum terus wrap adiah tu. aku ingat lagi, siap letak dalam kotak milo. hahahaa... aku ase sekarang ni dah xde milo dalam kotak 4 segi cam dulu. xtau r kot2 ade lagi.. aku ase cam dah lame x nampak. dah pupus kot.. x kisah la, bukan nak cite pasal milo dalam kotak ni.. ciap2 wrap sume, kitong g melawat jiran tdi kat umah die. saje borim dok umah.. sampai sane aku juz nak tunjuk mainan yg aku beli jew. huhuhu.. biar pun tadi memang dah sah2 budak tu pon dah tk aku bali mainan tu. ape lagi, masing2 nak tunjuk hebat r. my mum tanya si jiran ni dah balut lum adiah yg beli tadi. maka die pun bawa la kuar lord of da ring diorng tu... cantik die wrap. ciap ade ribbon lagi.. my mum cakap die punya biase2 jew, xde ribbon2 pon. tanpa paksaan, si jiran tu pon offer ribbon die. nak bagi yg die letak kat adiah tu! biar betol... memang betol. pastu die punye xde r??? die gtau hubby die xtau lagi bila balik dari outstation, so boleh la ambik pinjam dulu. hahaha ribbon pon main pinjam2. ishishish... dah org bagi, my mum pon ambik r.. janji nak hantar esok jugak coz adiah my dad my mum nak bagi malam tu jugak. tunggu die balik jew... jadi kire pinjam semalaman jew laa. dasat2.. 2 adiah lain2, satu ribbon yg same. hakhakhak. my mum balik n lekatkan kat adiah my dad tu... so, kitorg tunggu la kepulangan menjadikan malam tu kepulangan yg dinanti...supo tajuk lagu rayo aisyah. budok2, nok tunggu lah ane sangat... tunggu meta tido r. keciann, xleh jugok tgk abah buko adioh tu. xpola,...mybe malam tu memang dicipta untuk ma n abah jew. huhuhuuu.. malas nok kecek banyok...

.............begitula cite nyaa. molep2 tajuk post ni 'adiah untuk abah'.. dop2, 'ribbon pinjam untuk abah'..

actually mcYah tadi lagi out doh. tanpa sebarang ucapan... hukhukhuk... sadis tol.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...