@ hujung jari jemari

Wednesday, February 10, 2010

nur kasih

Bagaikan permata di celahan kaca
Kerdipnya sukar tuk dibezakan
Kepada Mu Tuhan ku pasrah harapan
Moga tak tersalah pilihan

Nur kasih Mu mendamai di kalbu
Jernih setulus tadahan doaku
Rahmati daku dan permintaanku
Untuk bertemu di dalam restu

Kurniakan daku serikandi
Penyejuk di mata penawar di hati
Di dunia dialah penyeri
Di syurga menanti dia bidadari

Kekasih sejati teman yang berbudi
Kasihnya bukan keterpaksaan
Bukan jua kerana keduniaan/( dunia )
Mekar hidup disiram nur kasih

Ya Allah kurniakanlah kami isteri
Dan anak yang soleh
Sebagai penyejuk mata

(Mekar hidup ini disirami nur kasih)

Di tangan-Mu Tuhanku sandar impian
Penentu jodoh pertemuan
Seandai dirinya tercipta untukku
Rela ku menjadi miliknya

(Mekar disiram nur kasih)

nur kasih by in team

ingat lagi lagu ni? terdengar suria fm pasang lagu ni mase tengah rilex2 tadi. terus search lirik.. heheee. saje nak refresh kenangan lama dulu2. lagu ni gak termasuk dalam senarai lirik aku tulis dalam buku log dulu. hahahaaa. ntah ape2. cam xde keje.. tulis nota sekolah malas, tulis balik lirik lagu rajin la sangat. tersangat rajin.. tu la aku zaman sekolah dulu. sampai macam tu sekali lirik dan lagu mempengaruhi hidup aku. dasat2.. yg hafal tu 1 hal.. errmmm. agak lama x dengar lagu ni. dulu aku minat giler lagu ni.. sekarang ni pun minat jugak. minat LA JUGAK... paham2 ler ekk. kalau x silap aku lagu neh fofular mase aku form4. ntah.. ye la kot.

lagu seangkatan dengannya, ainul mardiah, sumaiyyah, kasih kekasih, hanya tuhan yang tahu, impian kasih.. dan semua ni jugak ade dalam buku lagu aku.. hehee. layan nasyid jugak aku ni ek.. tempias sekolah agama tepi umah aku kot. huhuhuuu.


lagu Nur Kasih lagi....


Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Ooo kasih
Nur kasih
Oh nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih
♥ nur kasih by yasin (theme song Nur Kasih) ♥


lagi... lagi nur kasih...



Bukan aku tak cinta
Kepada mu semakin kurela
Kau lah satu di dunia
Tapi kau tak mengerti
Getaran rasa hati ini
Masih ada kucari

Kau anggap aku berseloka
Dan asyik dalam misteri
Mencari Nur dan kasih Nya pasti
Akhirnya engkau curiga
Katamu aku berdusta
Memperduakan cinta

Mentari di tangan bulan
Kau serah di genggaman
Tak kuhirau karna Dia
Relalah aku korban
Andainya satu hukuman
Kau tinggal diriku
Tanpa satu pengertian

Dan sebenarnya cinta kita
Hanya cinta sementara
Kan hilang jua dibawa arus pawarna
Cinta pada kuterpandang
Kan pudar nafas hilang
Hanya ia menanti ku di Azali yang suci
Mengertilah kau sayang
Kau harus rasakan ke alam tanpa mati
Dan kita seabadi
Dan akhirnya engkau kucup oh tangan ku

Marilah ku bisikkan keramat kasih ini
Biar menjadi nadi
Rahsiakan kalimah ku
Hingga ia menjadi tanda
Hidup mati bersama
Hidup mati bersama

nur kasih by SLAM <--- i don like sangat lor lagu neh.. wek...wek...wekk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...