@ hujung jari jemari

Wednesday, November 11, 2009

11.11.11

2 TAHUN AKAN DATANG. aku suke tarikh ni sebab tarikh ni jatuh pade ari jumaat. same cam 08.08.08.. dulu kawan aku angan nak kawin tarikh 12.12.12. sebab?? nanti dah xde 13.13.13.. hakhakhak. watever laaa...... 2012, teringat cite org puteh tajuk 2012.. tgh hot agknye sekarang ni. ase gak nak tgk. tapi nanti la kuar cd cetak rompak dulu... hehehee. rm10/2..

dalam diam aku jugak TERpasang angan2 nak kawin 11.11.11... heheheee. x malu.... ala, budak2 biase lerr... sape calon nye?? no komen. juz letak target jer.. tu pun suke2. kalau jadi, alhamdulilah... ane tahu aku knl dgn future hubby aku 2, juz sebulan n terus decide nak kawin sebab die cayang giler2 kat aku... hehee. WOHA! tapi wat mase ni aku maintain single n available. cam kawan aku sorng tu... knl awal pose tahun ni, n dah nak tunang raya haji tahun tu jugak. kalau dah jodoh, dop lah ano sangat ore qlate kato...

20.11.2011 lak jatuh ari sabtu

jadi reality x angan2 aku neh xtau laa.. tungguuu.

cakap pasal cinta n kawin...
sebenarnye dah agak lame aku pk kalau la bercinta sakan sebelum kawin, cam x syok lak,kan kalau dah kawin?? ye laa, semua manis2 alam bercinta dah terluah. nanti dah kawin, jadi terbiase.. muak gak.. sebab tu la budak2 muda yg kawin awl tu gagal dalam umahtangga diorg kot.. tambah2 lak kawin atas dasar nafsu semata-mata.. soal tanggungjawab, kewajipan suku kire.. yg penting dapat 'syok' tiap2 malam (even siang).. nak elak maksiat.. betol laa. yg kawin coz TERmengandong lak, ape cite?? kena la PAKSE RELA.. las2 anak jugak jadi mangsa kalau TERjadi penceraian... BERCINTA JANGAN SAMPAI MABUK BEB!

dari pemerhatian sekeliling, pengalaman hidup selama 20 tahun ni (ciput jeww..), keadaan semasa, sumber2 maklumat, pandangan yg lebih dewasa, aku makin percaya yg cinta lepas kawin adalah TERBAIK.

kolotnye aku,kan?? memang. ini la aku sebenarnye... huhuhuu. statement cam ni selaluye di kaitkan dgn kawin dgn pilihan keluarga. kapel yg maybe x penah knl pun, tiba2 famili jodohkan. mungkin sedara jauh2, mungkin kawan mase kecik2,.. dasat lagi 'tunang' zaman kecik2! kawin dgn pilihan keluarga. tu la aku nak catat kat sini...

pemerhatian sekeliling
---> (hanya sebagai contoh picisan) my kazen kawin dgn pilihan famili. epi sampai hari ini... my kazen yg kawin dgn pilihan sendiri ade gak yg hancuss. ade gak yg bercintan sakan, tup2 kawin dgn pilihan famili gak. parents lebih knl sape kita.. baik burok kita. n' parents yg selalu menyayangi kita xkan sanggup tgk kita x epi. org bercinta sebelum kawin lagi paling buchuk pegang2 tangan,kan? hehee. dose tuu... baik kawin dulu sebelum bercinta. nak 'pegang-pegang' pun xpeee...

pengalaman hidup
---> yo lah sangat! hahahaaa. ade r sikit2. but more kepada pengalaman org lain n aku juz jadi pemerhati. ape yg baik jadikan teladan, ape yg buruk jadikan sempadan.

cinta ADA nafsu. CINTA lain dgn KASIH, berbeza dgn SAYANG. KASIH adalah seperti IBUBAPA kasih kepada ANAK2. baik burok anak, anak itu tetap anak die. kasih ibu hingga syurga... contoh SAYANG lak, cam AKU SAYANG KAWANKU. aku SAYANG cikgu aku, aku sayang KUCING aku, blablablaaa... CINTA lak perasaan bernafsu! sebab tu kena kawin dulu baru bercinta. syok,kan?? heheee. aku pun nak bercinta selepas kawin. bak kata sorg kenalan aku x lame dulu, 'takut basi'.. huhuhuuu. bukan ape...

...keadaan semasa yg SEPERTI menunjukan ni jalan terbaik untuk aku.. SEPERTI laa. aku pun xtahu jugok. main agok2 jah nehh pom.. aku still 'MENCARI' tapi x jumpe lagi.. pe2 hal pun aku still mencari lagi... kan jodoh tu kena cari walaupun dah dijanjikan. KALAU la aku x jumpe SENDIRI, insyALLAH aku boleh n' akan terima pilihan keluarga. janji die yg TERBAIK n' SEMPURNA untuk melengkapi aku. sempurna di mata aku... perkahwinan memanglah ikatan 2 jiwa.. tapi aku jugak nak perkahwinan tu penyatuan 2 keluarga.

sumber maklumat...
---> dulu aku pk x nak kawin muda (x bermakna x nak bercinta) coz nak enjoy dulu mase muda ni. sekarang ni persepsi aku sikit berubah... sikit je laa. ala2 goyah gtuu. actually aku x nak kawin muda coz nak kejar cita2 dulu.. (sekali lagi,.. x bermakna aku x nak bercinta).. kredit to keretamayat.. aku bace 1 n3 dlm blog tu, aku x ingat tajuk ape. lebih kureng pemandu keratamayat tu cakap, 'orng islam 'enjoy' selepas kawin'... lebih kureng gtu laaa. die galakan kawin muda coz banyak kebaikan.. menjadikan hidup sempurna. ermm, enjoy lepas kawin... paham2 la ekk.. lu pk la sendiri!

pandangan org dewasa
--->kaunselor aku cakap dulu (bukan cakap kat aku sorg!) 'jangan bagi gewe pege maso gewe. nanti jadi dop 'sedap'..' hahahaaa. jangan bagi sebelum malam pertama. nanti malam pertama jadi dop 'syok'... hakhakhak...kahkahkah! cikgu azizah oyap, kalau seseorg tu betol2 suke kat kite, (suke kat sini bermaksud sayang, cinta) die xkan sentuh kite. die nak cara elok, yakni KAWIN. kalau gtu, cinta akan benar2 cinta bila dah kawin la,kan? sebab cinta itu bernafsu.. huhuhuu. lepas kawin baru boleh tunjuk n buktikan cinta coz lepas kawin baru boleh tunjuk 'nafsu'... ;-)

2,3 arini aku syok layan KAbhi khushi Kabhie Gham... hakhakhak. best.. maklum laa, cd ORI. x berbaloi r ase kalau beli tgk sekali jew... kena r tgk banyak2 x.. baru la BERBALOI-BALOI. po iklan celcom blue...


ni hanya la penilaian AKU.. n' buat mase ni... esok luse len cite lak sape yg tahu,kan?? heheee... zaman semakin maju, jangan la kita selalu menilai sesuatu dgn pandangan yang kuno... renung2kan dan selamat beramal.. theee.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...