@ hujung jari jemari

Wednesday, November 4, 2009

maafkan aku, KAWAN....

agak2nye kawan aku tu bace x blog aku ni? aku ase die x tahu pun kewujudan 'jiwa' aku ni di alam maya.. hehee. sedap dop ayat aku?? kalau die tahu pun maybe xde mase kot nak layan... biar laa..

setelah lame tunggu 'turn' nak men laptop, akhirnye sampai juga saat aku nak blogging dgn selesa. dengan selesa, tu penting... ye la, ramai sangat nak cabul laptop aku ni... dari adik aku sendiri sampai la sepupu aku. budak2 baru nak kenal dunia i.t, x sampai hati lak nak kacau angin diorg.. so, biarkan je laa. bukan luak pun... n insya ALLAH laptop ni bakal jadi hak milik org len tahun depan.. pk2 nak bagi kat adik bongsu tu kalau die dapat 5A... Cayok ayie!!!

ape yang jadi hari ni?
errmmm sekarang ni layan lagu samsons, LULUH. sedap. dah agak lama aku x layan lagu ni.. dulu selalu layan mp3 dalam tpon nokia ... argh! dah lupe model ape.. tapi cayang dah 'pergi'. sekali dgn kena ragut.. kecian aku.

BERDEBAR. beberapa hari sepi, kawan msg aku. aku senyap... x tahu nak balas ape. dalam msg tu die nyatakan hasrat hati die... bukan nak melamar aku.! huhuhuu.. cam biase.. yg biase die wat dulu2. 'dating'... ermm. x sesuai la dating... 'jumpa' lebih tepat. jantung aku bagai nak gugur! seyesly... x tahu nak kata ape. so, aku msg kat member aku, tanya die nak buat ape. die dah sedia maklum keadaan aku dgn kawanku ini. aku jadi seram sejuk! aduss... member aku juz cakap time jew laa... time? camne kalau aku xleh tahan perasaan aku? kan aku nak 'tinggal' die. nanti jadi lebih parah lak kalau aku x elak... arghh! aku kuatkan semangat. aku tetap dgn keputusan aku buat. xde lagi die... msg tu, aku abaikan.

dgr lagu SALAH JATUH CINTA by AGNES MONICA lak...

die x putus ase.. die call. aku makin gelisah.. nak jawab x?? las2 aku jawap gak.. sedaya mungkin aku tahan getaran jiwa. buat2 seslumber mungkin. yess, die nak tahu ape jawapan aku... camne aku nak tolak?? nak bagi alasan ape? saat jiwa berperang, aku dah terbagi jawapan 'ya'.. arghh! bodohnye aku. aku harus lebih tegas sebenarnya... xpe laa, mungkin ni saat nye aku 'menyatakan' kepergianku dari nye... actually 'lari'.. die tetap seperti dulu. senyum seperti dulu, ketawa seperti dulu... mungkin x rase lagi yg aku nak lari. xpela, aku tunjuk slow2... slow2 gak 'tinggal' kamu... jumpe ni x seperti kebiasaan. ni la simbolik aku nak 'pergi' kawan.... maafkan aku. ni baru sikit, nanti aku nak berubah, totally. sempat jugak aku renung die... juz untuk beberapa ketika. aku takut die balas renungan aku dan hati aku bertambah parah.. mase aku renung, terbayang kenyataan. kenyataan kau ada die... cubalah untuk setia kawan. tak sanggup aku nak tenung lama2.. banyak benda bermain dalam kepala aku. die jugak cuba cari renungan mata aku, seperti dulu. selalu die buat... no! aku x nak tgk.. fahamilah kawan..

aku dah tewas ke dalan melawan perasaan?? no!

saat terindah
saat bersamamu
begitu lelapnya
aku pun terbuai
sebenarnya
aku telah berharap
kukan memiliki
dirimu selamanya
segenap hatiku luluh lantas
mengiringi dukaku
yang kehilangan dirimu
sungguh ku tak mampu
tuk mereda
kepedihan hatiku
tuk merelakan kepergianmu
inginku yakini
cinta takkan berakhir
namun takdir menuliskan
kita harus berakhir
kau seperti cermin
yang telah usang dan berdebu
sebarkan noda dihatiku
berkalang awan kelabu di sini
ku seperti kapas
yang putih hampa dan terkulai
meratapi cinyta yang hitam
ku jatuh cinta
jatuh cinta yang salah
bersamamu serasi
hati dan cintaku bernyawa
namun mengapa barulah kini
kubertemu denganmu
ku tak sendiri dan kau tlah berdua
ku sering menatap awan
andaiku bisa jadi burung
bisa hinggap di mana saja
setiap saat bisa melihat
kau dengannya kasih...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...