@ hujung jari jemari

Saturday, January 9, 2010

aiyaaa! aku x suke ler makcik sorang niiiii


ade sorg makcik ni... AKU X SUKE KAT DIE! eiii geram sgt2 ase... mula2 aku ok dgn die. ketaksukaan aku kat die tercetus mase balik kg baru ni.. banyak sogeh tu aku x kisah sangat la, name ag MAKCIK. kalau dah makcik , xkan la umo anak dara muda,kan?? makcik ni cam makcik2 yg len jugak. makin tua perangai makin jadi muda ke arah kanak2 balik. sabor jer lerr....




mase mula2 kenal makcik songeh nehh, biase2 je.. cam aku knl makcik2 yg len. heheee. aku selalu la jugak g umah die. actually aku g umah sepupu aku. dah die ade situ... die ade la jugak kadang2....ehh bukan kadang2, tapi jarang2 dtg umah aku.




tau x nape aku x suke kat die?


gni, mase aku nak balik kg aritu, makcik ni join venture gak... amboi2 makcik, dah x larat angkat kaki pun nak jalan jauh ag... xpela, x kisah. bukan aku kena dokong die pun. kat sini kebanyak-songehan makcik neh terserlah. adoi... macam2 hal. xpe2, sabar... mase sepanjang dok kat kg tu, makcik ni x main peranan pun dalam kenduri-kendara-kendera ni selain dok kat tepi dinding,tido-bangun-makan n tido-bangun-pergi tandas. dah ler, malas nak kutuk2 sakan makcik ni. kesian die... mesti terbahak2 die kat umah ni. sowi ekk makcik.. juz gatai tangan jer mencemar blog ni dgn cite makcik... don wori laaa, saya xkan sebut pon name makcik.




bukan la pasal kebanyak-songehan die aku x suke. tu lantak die ler.. name ag ORANG TUA. aku x suke kat makcik ni sebab die suke kutuk2 org... pada pandangan die, ade je yg orang buat tu x kena. aku x paham laa. agaknye dah terceruk kat dinding tu, xde keje len nak buat selain dok kritik-kutuk orang... x cakap pasal die ni, die cakap pasal die tu... bukan takat cakap pasal sedara2 die, dgn famili aku pun die jadi bahan kutuk-kritik die. ini boleh mendatangkan marah makcik sayang oiii! dah la kutuk depan2 aku. haloo makcik! rabun ke buta ek?? cakap siang pandang2. tapi saya x salahkan makcik jugak. mungkin makcik rabun kot. tu kan antara masalah yg dihadapi oleh mereka2 yg menghidapi diebetis cam makcik... jaga2 kaki tu ekk makcik. nanti kena potong..




makcik dah pg haji 10 tahun lalu, jaga la sikit mulut tu ekk. x baik tu cakap camtu kat org... kita ni seharusnya selalu mencari kebaikan org, bukan sengaja cari keburukan org n kutuk2 pulak kat belakang die, tapi depan anak die. x ke sadis tu anak die a.k.a SAYA mendengar. kita ni kalau x reti nak puji org, jangan la pulak hina... malas la saya nak marah2 makcik. ag pun makcik orang tua... dah banyak makan gula dari saya. tu sebab kena diabetis. satu ag, jangan la makcik selalu sangat masuk bakul angkat sendiri ek. wat baik dgn tangan kanan, biar la tangan kiri x tahu... hehehee. ntah betol x ape saya cakap ni makcik. lantak lerrr... ni blog saya. INGAT! bersangka buruk dah dapat dosa tau.... selalu la bersangka baik. x rugi punyer...




::::::::::: peringatan kat aku sendiri jugak ::::::::::::::::::::::::::::












hoiii: x suke x bermakna benci okeyyyy....... ni adela satu cite yg aku x suke mase cuti kat kg. sedikit sebanyak mencelakan mood baik aku. tapi bila dah x nampak muka makcik tu, x dengar die dok kutuk-kritik orang tu ok laaa. tambah lak mase blackout tu, seolah-olah makcik x wujud. pandai jugak makcik diam time tu ek.. WOOHHAH!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...