@ hujung jari jemari

Sunday, January 31, 2010

keje oh keje

abah: kak long, kada qlate ado buko tu (kijo la tuuu. jawatan kosong) ayah ziz oyap tadi. jpj pom..
aku: (aik??? jpj mukan apply ikut spa ke tu?? aku baru jer renew)

abah (lagi..): tengok kat net (shorthand internet. pandai2 abah aku) tu. tengok kijo2 len lagi. mitop la gapo hok kak long minat.


aku bermonolog lagi. 'meme mitop doh pom... merende sokmo kat tenet cari keje kosong.' nak tunjuk aku dengar gapo hok abah dok bebel2, aku wat2 geliat. respon ler tuu... tanda aku bukan x dengar ape die cakap walaupun aku dok mengadap monitor x pandang muke die.


abah (lagi... dan lagi): polis dop mitop ko??

aku: polis xdop interview sini. ado kat ganu..

abah: kak long nok ko polis???

aku: ikut ler gapo2 pom (sambil genyeh2 mata)

abah: berat kak long. polis jadi ko nok.

hatiku berkata-kata lagi... 'lerr tanya ingat nak encourage aku masuk polis.'

aku berkata dalam hati. 'takut mati keno tembok ko?? ado2 sokmo alasan yo.. dulu xmo aku ambik misi sebab bla bla bla..'



ma: mitop la kastam ko..



hatiku berkata lagi.. kali ni untuk ma plop. 'kastam?? erkss! aku jadi kastam agaknye makin tambah2 dose. waLLA! org suap rm50 maybe iman aku kuat ag, kalau rm5k?? dop ko mikir 2x tu nok tolak.

ma (lagi): mitop kastam ko, imigresen ko..

HaHH! imigresen xpo. hehe... blago molep doh dengan angin aku tu... google jugok la jpj melesia. saje. buleh tengok2 laman web yo lawo ko lawok. at least aku dapat somethin.

haHH! aku dah cakap.... ikut spa.

aku: jpj keno isi spa laa...
abah: mitop doh? (spa la tu...)
aku: isi dohh..

2je aku jawab. malas nak hurai panjang2. tadi die pun dah gtau mitop ikut minat aku. so, up2me ler nak mintak ape2 pom.

ma: kak long nok nikoh doh.

HAHH! apsal lak kuar pasal aku nak kawin ni??? ek'elehhh, bukan aku laa... kak long lain. wat suspen jer ma ni... cedap2 dok borak pasal keje, kuar pasal org nak kawin lak. ape daaa... nasib baik otax aku cepat tangkap walaupun lambat sesaat.

@@ my starz LG.

cam x bes jer... cam t**k. ikhlas aku cakap, aku juz nak tengok artis jemputan die jer. mesti ade gak penonton len yg sespesies dengan aku. openin finalis die hampehh jer. ntah ape2. tapi time tom nyanyi lagu isabela bes.. sedap sore tom. len dari len. ase nye kat melesia xde ag sore cam die. waHH! melangit aku puji die. sore perempuan tapi ganas. puan rox le tuu.. kalau ella ala2 manje gtu. mukan ala2, memang manja. rox manja.. pandai2 je aku.

wek...wek...wek... sore je bes,persembahan hampeh... realiti tv sinonim la dengan indian sms. penonton yg cerdik cam aku x undi n xkan undi!

yay2! tom paling bagus.. pengkritik la cakap...
wow! lawo nye baju sarah nyanyi lagu bunga2 cinta. kan aku dah cakap 'hitam itu menawan'.. apsal ler die wat pesen seluar gtu... cam bodoh je aku tengok. kalau pesen kain kan cantik... cam burung unta jer aku tengok perempuan ni. mentang2 le nak nyanyi lagu dangdut. tom is the best...

sedap ke lagu amarah?? gtuu jer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...