@ hujung jari jemari

Monday, January 4, 2010

kamu akan ku rindui....selalu

erkss... ase cam x nak balik jer. bes ase dok kg. ilang semua masalah. x sempat nak pikir segala-gala kegilaan, kekeliruan, kecelaruan yang ade di sini.



cerita sebelum balik kg....

sehari sebelum balik kg, aku kuar dgn isabel.. tu la, g jumpe faris, ajix.. beli2 barang sikit. teman isabel shoppim. untuk mengelak perkara yg tidak diingini berlaku semasa otw balik kg esok harinya, aku g farmasi jap.kena driver taxi or keta (same jer keta dgn taxi) or -ape2-je-yg-dinaiki- yg bagi aku x pandai bawa, mau jer aku busukkan keta die. huahuahuaaa... a

hari tu balik umah agak lewat... tu la, syok sangat layan jalan2 dgn sep neh. dop cukup sehari, keno seminggu.. huhuuu. balik jer umah, wat kecek dgn ma.. takut yo maroh balik lewat nehh. woha!



aku: ma, nehh ore beli doh ubat mabuk. sipe molep r, esok dop jupo cari plop.

ma: olohh beli ubat nahh. (aiyaaa, x mo balik ke? x jadi ke?? adoii. potom stim plops...)

ma (lagi): wapo ya nehh??

aku: 3ya nahh.. (nahh?? kudukut) (sebenarnyo 2.50 jah. samah sutir.. hehee. kiro mudoh2 3ya... alaaa, mukan nak ganti balik pom. tanyo ambik adap ore kato)



sampai disitu jer dialog pendek.. amat2 pendek. malas doh aku nok layan. dok mikir esok jadi x.. nok tanyo 2,3x mukan yoo.. nyo wat jerkoh ko yo. serabut! sampai malam tu, xdop keputuse muktamat ag jadi balik x.. adooiii. frust....frust



hari yang dinantikan...

rase cam x xcited lak nak balik. x wape nak sangat... mybe sebab tau nikma nok ambik kat golok.erkk...dop sedapnyo.bakpo dop sedap??sebab keto ore sane mukan cam keta kita kat sini.arghh malas aku nak cite laaa!.bangun pg tu aku wat keputusan x jadi nak join balik kg. biar r ma balik sorang. x pun balik dgn ayie.. aku sambung layan mata...tido.besnyee.... kemudiannn.... ma masuk bilik. sebelum yo masuk, aku bangun buko pintu dulu....



bla bla bla....

ma: kaklong, mai la balik etep...sedap sikit ramai2.be soh oyap bukan nikma mari ambik.malas nok nyusoh..nek keto terus sanpai umoh.cukup doh sebuoh keto nehh.bangunlaaaaaaaaa

aku: yolah2, nok bangun doh nehh. nati2 laa..sep yo lambat jugok tuuu. nok wat boderpas laa, nok beli brg laa... (org tuo.. sabor je laa)



lemah lembut aku bangun g mandi. mandi pom ala2 puteri sedang bersiram.. ma balik dari beli nasik, oyap abe soh sampai golok doh! sume dah setel, tunggu kitorg jer... wooooohooooos! cepatnyoooo. dah x sempat nak makan ni. arghhh x kire aku nak makan jugak! tunggu la korang.. hahaha jahatnyer aku. rushing2 packing (baru nok packing?? adoii.. yo laa, nok pek awal2 takut dop jadi. lagu supo x jadi jah dok dgr2 male), rushing2 makan. kongsi dgn ma... sharing is caring. adoii, x sempat mekap pom... nasib baik sempat pakai baju.. woha!



abah jus anta sampai stesen taxi je.. x berani g rantau panjang. road tax mati! syabas mere abah, syabas! usha taxi, xde org len nak g rantau panjang time 2... aiyaaa. xleh tunggu, kena gak ambik sebuah taxi... rm32 tuuu. rabak2... x kire, org dah tunggu lame kat sane. patut2 kena tinggal... tq pokcik taxi! sudi bagi diskaun jadi 30ya.. hehee. sepantas kilat pokcik tu bawa taxi yo.. (xkan taxi aku). nipu doh tu sepantas kilat... nok oyapnyo yo pon tahu kito nok cepat. tapi x bes r pakcik tu bawa. dah makan ubat pun saya still ase mabuk... dop pandai ane pakcik bawa keto. saya dop pandai langsung.... ade 2,3x abe soh tepon maso otw tu... padan muke kene kencing! hahahaaa. sowi bro! sekali sekala jer cam ni, mukan selalu. ag pun bro jarang2 balik kg, ape salahnye sekali sekala menyusahkan... kan?



melemaskan.... tu la buleh oyap sementara nok nek keto terus ke kg. dgn cop imigresen, cop keluar, kereneh sorg makcik tuuu. aku rilex jer... bawa 1 beg sekolah letak baju2, n 1 beg barang2 len yg biase2 aku bawa... senang2. melancong ala2 mat salleh.. x suke la bawa byk barang2 cam makcik2 ni... leceh! tu baru nak g, nak balik nati ado jah benda die nak bawa balik. kadang2 sampai 1 keadaan, die pun takut upp rampas... watdapish. lemoh2.... aku ase alangkah seronoknye balik dgn keta sendiri. lebih jimat asenye... x yah susah2 tambang moto g cop boderpas... cekik darah lak tu mat2 kat situ... moto nye kalau 1st class xpe, ni looooooow class! helmet pun cam kura2 kena lenyek keto... yuckk yucckkk!



berangan....

kalau aku ade keta nanti aku nak drive sendiri balik kg. mesti bes giler... nak jalan2 sepanjang dok sane pun senang. ok2 insyALLAH...



erksss nak tulis ape ag ek???





ari nak balik... adusss ase cepatnye 4 hari berlalu. x terase... kalau la boleh bawa arini ke hari esok,... jarang2 balik kg, ape salahnye abe soh berhabis sikit duit bagi2 'zakat' ko anok2 sedaro yo... fuhh bertimbung tu anak buah dio. mek kuyu=nur fatin, mek-box-kecik=natasya, si mulot cidik=nikyah, si notty2=nikmin, si bulat2=nik ramadan... ..... ....... aku tgk jer.. nati la aku join korg bagi2 duit ekk. huhuuu. x duit aku sendiri, duit laki aku... muahahahaha. yg penting aritu aku gak dapat jugak 100bath.. hehe. x malu... thanks 'abe'! nati balik along lanje rokok sekaton des,huhuuu. sebenarnye malu nak ambik, tapi orang kate rezeki x bek tolak... so, dgn ati yg senang, aku pun sapu laaa...



mase dlm keta tu, aku tersedar yg aku benar2 sayang korangs semua. sayang sangat2... tiap2 x balik korang la yang mencorakkan kenangan indah dalam hidup aku.. disini aku jumpe warna2 indah sampai aku x nak balik ke dunia aku di sini, malaysia... bumi asing bagi kamu2, tapi di sini la aku dilahirkan... bumi kamu itu la aku merasa kasih sayang seorang nenek tua, kehangatan ikatan persaudaraan antara kita. sepupu, anak sepupu, mak saudara, tok2 saudara, ayam2, itik mok pom termasuk juga... mee dekyoh pom sodapp. nanti aku duit banyak aku lanje korang sume makan ekk.. huhuuu.



terasa amat berat untuk aku tinggal korang semua... balik tempat asal aku. pulang ke satu destinasi yang pasti, tapi hati ku bukan di situ... di bumi aku sendiri, aku takut untuk menempuh hari esok, apatah lagi nak merancangan masa depan. andai esok masih ada sinar untukku, aku berdoa diberikan petunjuk, agar senang aku berjalan. korang semua jauh, tapi terlalu dekat di hatiku. mereka di sini kadang2 terlalu dekat, tapi seakan jauh dihatiku. saudara aku adalah kamu2 semua di sana, bukan mereka2 di sini. semoga suatu hari nanti inpian aku nak kongsi kebahagian aku bersama kalian tercapai.. seperti kalian yang sudi jadi penyeri dalam hidup aku. tapi kini harapan masih kekal harapan... harapan ini maha menyiksa aku sekarang ni. pada Yang Maha Esa aku berserah segalanya... kita jarang2 jumpe. bila dah jumpe, saat tu jadi terlalu manis... cantik sangat.



lagu ni bagai berlagu di telinga aku sorang saat jasadku menjauh dari kamu semua... cuma jasaku, bukan hatiku. tanpa sedar aku terus nyanyikan bait2 nye sampai habis...

lemah rasa kakiku melangkah pergi
menujui ke destinasi tak pasti
andai kata ada harapan untukku
berikan ku tanda
agar jalanku lebih bererti

kau ku cinta
dari seluruh ragaku
melebihi segala di dunia ini
namun harapan masih tinggal harapan
dilema menanti lebih menyiksa dari segala

sesungguhnya
takdir penentu segala
bahagia yang dicita
hanya sedetik jaraknya
namun masih
tak tersemtuhkan jua
kabur jua pandangan

kekasihku
berapakah lamanya
ketabahanku mungkin akan pudar


terfikir ape tajuk die... mungkin 'takdir penentu segala'. yang pasti jamal abdillah nyanyi... balik umah terus cari. betol... hampasss punye 4shared. letih aku wat, x jadi2.. hari ni baru dapat hidayah nak try dgn ares. alhamdulillahh, dapat... terus dgr dgr dgr sampai muak.. layannn....

ermmmm ape la orang2 kat sane sedang buat sekarang ni,kan??? tura n baby natasya mungkin dah balik umah mentua die.. bes tura dapat mentua yg baik.. xdan mikir aku. umo 18, kawin dah 3 tahun, anak sorang.. aku pakwe pon xde.. huhuuu. yah n nur fatin pon mybe dah balik umah mak die.. n pengantin baru yg dah agak lame, mahaning pun mybe dah balik umah mentua die. tinggal sekarang kat umah mek just kak toh n famili. oh! miss u so muahhh.

psst: isabel x follow pun blog aku.. hukhukhukkk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...