@ hujung jari jemari

Saturday, January 16, 2010

aku ke bakal kena tindakan?

Pindaan Akta Hak Cipta: Miliki sekeping VCD cetak rompak boleh dikenakan tindakan

masuk bharian online tadi terus nampak tajuk ni. baca la jugak sampai habis. sambil2 tengok berita kat tv jugak. ape2 pun tindakan tu boleh dikenakan selepas Akta Hak Cipta dipinda x lama lagi.

bawah akta yg sedia ada, menjual salah, tapi membeli x salah pulak. di bawah peruntukan akta yg sedia ada ini jugak hanya sape2 yg ade lebih dari 3 keping vcd atau cd cetak rompak akan dikenakan tindakan. ade sape2 tahu x pasal ni? aku x tahu pon.. huhuhuuu. bentuk tindakan yg bakal dikenakan sedang diperincikan kementerian berkenaan.

pindaan akta tu DIJANGKA (baru dijangka, don wori) dibentangkan pada sesi persidangan Dewan Rakyat Mac ni. ade lagi mase beli... heheee.

baru cadangan peringkat kementerian, x kemuka lagi kepada Pejabat Peguam Negara. lepas tu kena g kabinet lagi.. kalau xde masalah baru dibentangkan di parlimen.

4 lagi akta yg akan dipinta adalah Akta Perlindungan Pengguna, Akta Jualan Langsung, Akta Kawalan Harga, dan Akta Jual Beli.

Akta baru?? Akta Persaingan... ermmm.




pssst: kat umah aku bukan takat 3 keping, berjuta lemon ade cd n vcd cetak rompak. comin soon lak nak beli adnan sempit.. bes oooo. 2012 x beli lagi. pisau cukur pommm... huahuahua pengakuan berani mati agaknye ni.. tolooooooong jangan ambik tindakan kat saya. saya org susah.... hiks hiks hiks

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...