@ hujung jari jemari

Tuesday, January 26, 2010

i luv malaysia! i luv fahrin ahmad olso... :-p





huahuahuaaa! patriotik molep tajuk.. huhuu. bes dok kat malaysia, kan? dop kato gtu nop kato rano ag.. huhuu. arini aku g beli barang kat pasaraya p.t. manyak limau lorrr.... nak sambut chiness new year kan. merah. sinonim la dengan cina. kaler manyak ong maa.






ape yg bes sangat kat malaysia ni? ntah la.. banyak sangat, sampai malas nak cite. huahuahuaa sebenarnye bukan nak cite pom. tapi satu benda baru aku perasan mase dok beli2 barang tadi. time raya melayu (aidilfitri or aidiladha la tuuu), supermarket mesti buat sales sempena perayaan. ye ke?? time raya melayu, jual barang2 nk sambut raya. time raya cina lak jual macam2 benda cam buah limau, kuih bakul. ya'a'auww la aku neh. xkan time raya cina nak jual ketupat n lemang segera,kan? mesti time raya cina jual limau n kuih bakul.






kalau kat china contohnye diorg ade gak ke jual barang2 raya aidilfitri kalau musim raya kita? kat malaysia ade tahun baru cina, raya aidilfitri, raya haji, krismas, deepavali. masuk list antara perayaan utama lak tu kat sini. kat pasaraya x yah cite la sales die. happening! cam tadi sakit telinga aku dengar lagu cina. kuat lak tu die pasang. time2 macam ni pasaraya penuh dengan apek, amoi2. time raya kita mek2, awe2, mokcik2, pokcik2 lak ramai. biase ler, sebagai kaum majoriti kat malaysia, raya kite lagi... lagi.. dan lagi la terase kemeriahannye. raya kite area uptown riuh dengan jual kuih raya, baju2, n len2 ag... mulut penjual tu x tahan nak tarik customer. macam2 cara. huahuahuaaa, lucu. tambah lak kalau abang2 muda. abang tua aku x layan sangat. huhuu. malas raya semua barang lelong... semua ke?? kuih la yg banyak lelong. muka2 yg x penah niaga pon buke gerai gak kalau musim nak raya.






time raya cina? ermm kemeriahan nye terasa kalau masuk pasaraya2 besar kot. ye laa, wat sales besar2an. semua kaler merah. kalau tepi2 jalan, kaki2 lima, kaki2 enam ke xde sangat. len laa kalau area penduduk kaum cina. baru la ade diorg jual2 barang.






bape kotak ekk agaknye famili aku dapat limau tahun ni??? tungguuuu......






xdop kijo nop wt, google pic fahrin meta. kuar pic tajuk 'awek baru fahrin'...wek! pic dengan scha.. banyak pic scha n linda. jeles i... huhh!












pssst: dalam terjah tadi tunjuk press conference fahrin ahmad nak saman linda onn. dah saman ke?? wow! kecian fahrin aku nangis... hukhukhukk.. aku turut bersedih. don sad2 la fahrin... i alwayz ade dengan u. auww! dalam banyak2 cite artis dalam terjah tu cite fahrin paling mencuri perhatian. perhatian aku laa... oh, fahrin!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...