@ hujung jari jemari

Sunday, October 25, 2009

13 pesan YM Tg Osman

sape Tg Osman? die cikgu pngajian am aku dulu.. nak spesifik ag, bahagian c.. alaa, bahagian esei2 tu laa. ade esei laras sastera, ade esei laras sains... fuhh t'igt zaman sekolah dulu. actually xde r lame sangat tinggal zaman tu.. bess bangat! opsss, time form 6 jew bess.. len2 x. kite dah besar, cikgu nak marah2 cam budak2 kecik pun kena pk 2,3x.. walhal kitorg perangai nakal2 cam budak2. perangai jew... otax dah mature. hehehee. buktinye, boleh dikatakan sume budak laki dapat sambung degre.. alhamdulilahh. budak pompuan?? ntah laa.. ambik stpm sekali ag kot. stpm ni dok umah jew, xyah g sekolah or mane2 kelas. dok umah, belajar masak, merajinkan diri dgn wat keje2 umah yg kdng2 kala amat2 merimaskan (bagi aku laa... mugo dop wapo nok rajin tu gakk. baik ngaku laluh.. sapo2 nok bini hok malas buleh r emel aku. boleh kita mengeratkan silatulrahim... besar pahala tu... hikhikhik).

leni, xdop doh la masuk skul kul 10pg.. hehehee. memang mencabul undang2 sekolah tol.. dasat gaks aku ni,kan? kelas aku stat lepas rehat. aku wat peraturan sendiri.. khusus untuk aku jew... cikgu pun x pelik laa kalau pg2 aku xde dlm kelas, tghari baru nampak batang hidup.. induuu nyee saat2 niee... uhukszzz.! xpe laa... xmo cedih2...

sebelum kitorng bawa haluan masing2, Tg pesan,...

1. cintailah TUHAN dan RASUL melebihi segalanya...
2. ingat mati dan selalu cemas dengan mati...
3. selalu senyum tapi bertempat... (hehee...)
4. jaga aurat...
5. makanlah makanan yang halal dan baik...
6. jangan menipu ALLAH dan manusia...
7. pilih dan carilah suami/isteri yang beriman dan berakhlak...
8. tolonglah orang yang dalam kesusahan... (insya ALLAH)
9. isikan hati dgn sifat mahmudah...
10. berusaha gigih untuk dunia tetapi berlandaskan ibadah...
11. tingkatan iman dan taqwa secara istiqamah...
12. suke menderma dan bersedekah... dan..
13. hidup bukan untuk sia-sia...

dio suh tulis ag neh. kalut aku cari kertas bawah meja. doh la dale mejo aku tu mace2 ado.! pesan jah nok gapo. buku latihan pa, nota chemistry, nota math cikgu ida or cikgu masri, sumo ado... one stop! cari2 kertas 0 xdop, aku sempat capai sampul surat hok ado cop sekolah jah.. tecer roz bagi result aritu... keno pos la tecer result tu to parents. apo nehh tecer v tangan kitorg... kompem x sampai kat perents nyerr... amir r kalau bagi parents tgk pon result die tuu.. huhuhuu. dan.... sampul tu aku still simpan sampai hari ini. dan, insya Allah aku akan terus simpan. sebagai kenangan n nasihat paling berharga. aku xkan buang... len laa kalau hilang. TQ cikgu!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...