@ hujung jari jemari

Thursday, October 29, 2009

kereta mayat dan kisah Harut dan Marut

sambil2 melepak dgn famili tadi aku merenda kat tenet... tup2 teringat kat kereta mayat.. ada ape dalam keta mayat?? ade mayat r... bes oo kereta mayat ni. aku knl kereta mayat ni kat justkhai.com.. sape la buat kereta mayat ni aku x tahu laa. die cakap die bukan ustaz. cara penyampaian die tu super-best. heheee... aku ni kalau dgr ceramah agama memang mengantok. setan tol,kan?? maka gelak2 golek2 la para setan tu coz berjaya hasut aku... jgn laa kutuk aku sangat... sob...sob...sob. actually aku suke gak dgr ceramah agama ni... tapi tgk cara penyampaian jugak ler camner. kalau agak skema tu, sah2 aku malas nak layan... kalau penyampaian ceramah tu slumber, ade lawak2 bermanfaat sikit baru ler bes.. tambah lak penyampai ceramah tu hencem cam to' fadzilah kamsah, cun melecun cam datuk dr mashitah, kapel yg sweet banget cam host rancangan 'semanis kurma' kat tv3 tu... name ape ekk?? aduss x igt la pulakss... actually baru jew fall dgn kereta mayat ni... mase mula2 kenal dulu, malu2 ag nak berkenalan. lama2 jadi makin mesra.. ahakz! bes info kat sane. banyak nasihat, ilmu .... x sangka lak aku jumpe dgn 'cikgu makhtar' kat alam maya ni... ermmm, kereta mayat = cikgu makhtar. ohh! indu ceramah 'agama' die... saat ni aku baru nak mesra dgn kereta mayat dgn meyibukkan diri bace entry2 die yg lepas2. arini aku dah bace beberapa tajuk....

antara somethin yg bes aku dapat dari dalam kereta mayat;
- anjing yg bodoh adalah anjing yg apabila dibalingkan batu atau kayu, maka dimarahnya dan digigitnya batu dan kayu itu... remember, return to the source.. ALLAH yg kuarkan masalah, ALLAH juga yg menyelesaikan masalah..

ayat ni di'cetakrompak' dari entry tajuk 'kenapa doa tak MAKBUL?' heheheee


dari sini la aku ter'google' kisah Harut n' Marut dgn x sengaja... nak tahu lebih lanjut tentang Harut n' Maruk? silakan lah google. x pun klik sini. aku ase ustazah or ustaz aku dulu x cite la kat aku pasal Harut n' Marut ni... xpelaa, aku bersangka baik,... maybe ustaz or ustazah aku cite time aku x datang sekolah or ponteng. xpun die cite tapi aku jew tido dalam kelas time tu... so. terlepas n sekarang baru tahu. alhamdulilah, nasib baik aku celik it. thanks gak kat google... hikhikhik.



sampai sini aku x habis lagi baca entry 'kenapa doa tak MAKBUL?' n' kisah Harut n' Marut tu... sambung esok r lak... nak layan mata... zzzzzz. sebelum tido, nak doa supaya hati ni tabah n sabar hadapi ujian Nya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...