@ hujung jari jemari

Wednesday, October 28, 2009

Bajet 2010: bawa Malaysia ke arah ekonomi pendapatan tinggi

aku berkesempatan tgk live pembentangan bajet 2010 baru ni kat tv1... (ye ke tv1??? tv2 kot... xpun tv9) actually semua chanel ade live mase tu... yang pasti aku x tgk tv3! antara yg menarik aku dgr tentang baget tuuu....


paling bes.... aku ase laaa.
biasiswa nasional untuk pelajar terbaik
-seramai 30 orang pelajar terbaik berasaskan merit diberi biasiswa nasional untuk melanjutkan pelajaran ke universiti tersohor di DUNIA! (wow!)

-pinjaman PTPTN ditukarkan kepada biasiswa bagi pelajar ijazah sarjana muda kelas pertama mulai tahun 2010. (bagus2.... insya ALLAH, kalu aku masuk u, aku pun nok degree 1st class. cayokk2! koya sunggoh... u x masuk ag.)

-kad diskaun tambang 50% 1Malaysian untuk pelajar. (molep jugok....)

-pakej netbook, termasuk perkhidmatan broadband percuma kepada pelajar universiti dengan bayaran RM50 sebulan untuk 2 tahun... (2 tahun jah?? hehheee)



penjawat awam boleh pinjam 3 tahun sekali beli PC

tunjuk myKad beli minyak

perlepasan cukai rm500 langganan jalur lebar



info: myMetro (-;

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...